Lediga jobb som Administrativ assistent i Gnesta

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Gnesta. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gnesta som finns hos arbetsgivaren.

Administratör samhällsbyggnadsförvaltningen inriktning plan, bygg och miljö

Ansök    Apr 24    Gnesta kommun    Administrativ assistent
Gnesta kommun är en aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta flygplats. Vårt nära samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa. Gnesta ligger i Sörmland en dryg halvtimme med tåg från Stockholm central. Vi är drygt 11 000 invånare och har ca 8... Visa mer
Gnesta kommun är en aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta flygplats. Vårt nära samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa.

Gnesta ligger i Sörmland en dryg halvtimme med tåg från Stockholm central. Vi är drygt 11 000 invånare och har ca 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra medborgare och besökare bästa möjliga service och kvalitet.
Du är varmt välkommen att bli en av oss.

Samhällsbyggnadsförvaltningen söker nu en administratör som ska jobba mot planeringsenheten och miljöenheten.
Samhällsbyggnadsförvaltningen har ansvar för plan- och bygg, miljö, exploatering, kommunikationer samt övergripande planering. Inom förvaltningen finns även de tekniska verksamheterna som omfattar gata/park, VA och renhållning.
I rollen som administratör är du en del av planeringsenheten och du kommer även jobba mot miljöenheten. Du ingår i ett team med handläggare med olika specialistområden inom plan, bygg, exploatering och miljö.
Du är varmt välkommen att bli en av oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en driven, strukturerad och lösningsfokuserad administratör som ska jobba med administration inom plan, bygg och miljö.
Du förväntas ta stort eget ansvar inom ditt arbetsområde och är med och bidrar till förvaltningens utvecklingsarbete och ett positivt arbetsklimat.
Du tar emot och diarieför bygglovsansökningar och anmälningar samt hanterar post/mej och administrerar utskick för t ex grannehöranden och kungörelser. I dina uppgifter ingår också att stötta i den dagliga ekonomihanteringen, som exempelvis kontering av fakturor och beställningar. Du deltar i förvaltningens utvecklingsarbete i frågor som berör administration, t ex mallar och arkivfrågor. I uppdraget ingår att hantera ärenden samt dokument i vårt ärendesystem Castor. Du tar även fram statistikunderlag inför våra rapporteringar. Du ger service till allmänheten i form av upplysningar, hanterar beställningar av kartor och handlingar och uppdaterar information på hemsidan.
En del av tjänsten kommer att utföras mot miljöenheten men du kommer att tillhöra planeringsenheten.


KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom kommunal förvaltning administration inom plan, bygg och miljö samt mycket god IT-kunskap, bland annat om ärendesystemet Castor samt Office paketet.
Då arbetet innebär mycket kontakt med bygglovsökande och andra intressenter är det av stor vikt att du är tydlig, pedagogisk och lösningsfokuserad. Du är en servicemedveten person som sätter medborgaren i fokus genom ett professionellt bemötande och god kommunikation. Du har lätt för att samarbeta med både arbetskamrater såväl som medborgare och besitter en god organisationsförmåga, är systematisk och kommer till avslut, samtidigt som du tar ansvar för helheten och trivs med teamarbete. Du har en positiv inställning till digitalisering, nya arbetssätt och arbetsuppgifter.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Reklamationshanterare till kund i Gnesta!

Om tjänsten Som Reklamationshanterare kommer du att arbeta i kundens logistikavdelning. I rollen ansvarar du bland annat för att registrera kundreklamationer, initiera ärendet mot leverantörerna, löpande följa upp och hålla kunden uppdaterad gällande ärendet, hantera beställning av eventuell ersättningsleverans, ta fram reklamationsrapporter, fysiskt hantera godset som kommer in och skall gå ut samt avsluta ärendet. Tjänsten är på heltid, måndag-fredag, 08... Visa mer
Om tjänsten
Som Reklamationshanterare kommer du att arbeta i kundens logistikavdelning. I rollen ansvarar du bland annat för att registrera kundreklamationer, initiera ärendet mot leverantörerna, löpande följa upp och hålla kunden uppdaterad gällande ärendet, hantera beställning av eventuell ersättningsleverans, ta fram reklamationsrapporter, fysiskt hantera godset som kommer in och skall gå ut samt avsluta ärendet.
Tjänsten är på heltid, måndag-fredag, 08:00-16:45 och är placerad i Gnesta.

I din roll som Reklamationshanterare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Hantera kundreklamationer från start till avslut
- Ta fram reklamationsrapporter
- Hantera godset som kommer in och skall gå ut
- Ha tät kontakt med leverantörer och kunder

Tjänsten som Reklamationshanterare är ett konsultuppdrag med start omgående och kommer att pågå i tre månader med chans till förlängning.

Om dig
Vi söker dig som har god administrativ förmåga som möjliggör att hålla i många ärenden parallellt. Du ska ha en ett driv och förmågan att arbeta självständigt. Det är viktigt att du har ett administrativt ordningssinne och meriterande att du har en viss teknisk kompetens.
Som person är du ordningsam, kommunikativ och social.

Viktigt för tjänsten:

- Relevant erfarenhet
- Administrativt ordningssinne

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Athina Bagiopoulou via Adecco 010 – 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Är du vår kunds nya administrativa stjärna?

Arbetsbeskrivning För uppdrag till kund söker vi nu en administrativ stjärna som vill arbeta med administration av underhållsavtal. Du kommer aktivera och avsluta underhållsavtal samt sköta överlåtelser. Vidare kommer du ha mycket kontakt med återförsäljare och ekonomiavdelningen vad gäller underhållsavtalens tjänster och priser. Du kommer även arbeta med offerthantering. Din Profil Kompetenskrav: Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrati... Visa mer
Arbetsbeskrivning
För uppdrag till kund söker vi nu en administrativ stjärna som vill arbeta med administration av underhållsavtal. Du kommer aktivera och avsluta underhållsavtal samt sköta överlåtelser. Vidare kommer du ha mycket kontakt med återförsäljare och ekonomiavdelningen vad gäller underhållsavtalens tjänster och priser. Du kommer även arbeta med offerthantering.

Din Profil
Kompetenskrav: Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete och goda kunskaper i office-paketet. Meriterande med kunskaper inom avtalshantering eller motorbranschen, men inget krav.

Personliga egenskaper: För att trivas i rollen som administratör bör du vara strukturerad, kommunikativ och noggrann. Vi ser gärna att du gillar problemlösning och att ge service i världsklass.


Om företaget
Mer information om kundföretaget ges vid en eventuell intervju.

Om Autorekrytering
Att arbeta som konsult hos oss på Autorekrytering innebär att du får tillgång till en stor variation av arbetsplatser och nätverksmöjligheter. Din konsultchef följer och stödjer dig genom din konsultkarriär.

Autorekrytering är Sveriges enda bemannings- och rekryteringsföretag nischat inom motorbranschen. Vi hittar snabbt rätt kompetens – från verkstadsgolv till ledande positioner.
Sedan 2005 har vi på Autorekrytering matchat människor med rätt jobb inom motorbranschen. Vi finns när du behöver driven och kunnig personal. Oavsett om det gäller rekrytering eller tillfällig förstärkning hjälper vi dig att hitta rätt.
Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi utför uppdrag i hela Sverige. Visa mindre